رئیس کل دادگستری استان کرمان: بسیج حقوقدانان یک ظرفیت مهم در قوه قضاییه است 

11:17 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۳۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: بسیج حقوقدانان یک ظرفیت مهم در قوه قضاییه است 
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بسیج حقوقدانان ظرفیتی در قوه قضاییه و دادگستری است و باید از آن به خوبی در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و منویات ریاست قوه قضاییه استفاده شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان کرمان، اعضای شورای معاونین دادگستری و مسئول بسیج حقوقدانان افزود: در سال‌های اخیر کار‌های بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توسعه صلح و سازش در پرونده‌ها و توسعه اگاهی رسانی‌های حقوقی و قضایی از سوی بسیج حقوقدانان انجام شده و کمک بسیار خوبی را در دستگاه قضایی استان کرمان داشته اند.

وی بر راه اندازی شعبه‌ای از شورای حل اختلاف در بسیج حقوقدانان تاکید کرد و افزود: تمامی اقدامات باید در قالب قانون انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر آسیب شناسی اقدامات انجام شده نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف احتمالی را برطرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از اقدامات بسیج حقوقدانان در راستای ارائه مشاوره نیز تقدیر کرد و ادامه داد: کار‌های ارزشمندی در بسیح انجام می‌شود که باید در چارچوب‌های قانونمند تداوم و گسترش یابد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که در قالب فعالیت‌های بسیج حقوقدانان، زمینه جلب همکاری بیش از ۵۰ نفر نیرو با دادگستری در راستای اجرای برنامه‌های هدف فراهم شده است، گفت: روزانه چهار نفر از وکلای استان در دفتر بسیج حقوقدانات حضور یافته و مشاوره‌های حقوقی لازم را به افراد ارائه می‌دهند.

سرهنگ مسعود رفیعی به ارائه مشاوره‌های تلفنی (۱۲۹) نیز اشاره کرد و ادامه داد: موضوع صلح و سازش در بسیج حقوقدانان جا افتاده است و این قشر از بسیج در این حوزه کارنامه درخشانی دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *